Do You Pinterest?

"Awww how cute!"After hundreds of pictures shared with the public, this little birdhouse pic got the most "likes" in social medias. You can find it on my Pinterest Board - Cosy Outdoors - and share it from there with the community of eye-candy lovers.  Anna on Pinterest
I´ve asked myself the question more than once: Do I need, after being active on Facebook, Twitter and Google+, another group to spend time with? I am a visual person, I fall in love with design, colors and the Pinterest lineup with hundreds of pictures from adorable things hooked me up at once. Ja, I am a woman, I can´t help it, it seems to come with the package... and even though I am a tough cookie when it comes to tease me into clicking for fashion I even found some quite lovable styling tips there.
So if you are a business guy and think Pinterest is just a pastime for females think again, it is like a trend analysis read for everyone who wants to develop a marketing strategy.
For me it still is a nice bite of soul food at the end of the day...
Anna
Ohhh wie süss! Nach hunderten Fotos die ich mit der Öffentlichkeit geteilt habe hat dieses Bild von einem Vogelhäuschen die meisten "Likes" in den Sozialen Plattformen abgeräumt. Man findet es auf meinem Pinterest Bord - Cosy Outdoors und kann es von dort aus mit der Gemeinschaft der Liebäugler teilen. Anna auf Pinterest
Ich habe mir die Frage mehr als einmal gestellt: Brauche ich, nachdem ich schon in Facebook, Twitter und Google+ aktiv bin wirklich noch eine weitere Online Community an der ich teilnehmen will? Ich bin ein Augen-Mensch, ich verliebe mich in Design, Farben und die Pinterest Kaskade hunderter Fotos mit liebenswerten Dingen hat mich umgehend überzeugt. Ja, ich bin eben eine Frau, da gehört die Liebe zum Getüddel zum Gesamtpaket...
Geschäftsleute die nun denken Pinterest wäre nur ein Zeitvertreib für Mädels denken bitte weiter, es ist auch ein Trend Barometer für jeden der eine Marketing Strategie entwickeln will.
Für mich ist Pinterest - eine Streicheleinheit für die Seele am Ende des Tages...
Anna

Kommentare

Beliebte Posts